Retailový prodej se musí trápit s různými druhy vratek – od oděvů, které nepasují zákazníkům, až po vratky zboží, které již není více prodejné, či svolávání produktů škodlivých pro zákazníky. Podívejme se blíže na to, jak se s tím trápí…
Velká aktivita se vyvine na straně logistiky od září do prosince, aby se naplnily prodejny a sklady e-shopů obrovským množstvím zboží. Potom v lednu až březnu se spustí tzv. . zpětná logistika.
To je čas, kdy začnou vratky, výměny a reklamace po svátcích. Veškeré zboží se začne vracet zpět do prodejen a skladů. Všechny tyto vratky a reklamace se mohou nasbírat a zcela narušit výsledky úspěšných celoročních prodejů. V některých segmentech se mohou vratky a reklamace dostat až na úroveň 40 % ročního obratu. A je úkolem reklamačních oddělení aby se co nejefektivněji zpracovaly vratky a reklamace tak, aby co nejvíce snížily náklady a redukovaly ztráty.
Maloobchod alokuje stále více pozornosti a zdrojů k řešení zpětné logistiky, protože se snaží co nejvíce získat ze zboží, které se vrací zpět. Ne vždy je to ale možné. Legislativa a ochrana nakupujících je stále striktnější a zákazníci stále vynalézavější.
Představte si, že otevřete balík s vráceným zbožím a naleznete že v herní konzoli, kterou zákazník vrací chybí procesor nebo paměť byla vyměněna za kousky plastu. Nebo v balíku, kde by měl být telefon postrádá nabíjecí kabel a pod. Toto je jen pár příkladů z oddělení vratek a reklamací.
I přes velkou komplexnost, je pro maloobchod kritické, aby byly výměny a reklamace pro zákazníka co nejjednodušší a jejich průběh byl hladký. Protože v posledních letech si mnoho hráčů v maloobchodě uvědomuje, že vytvořit dobré podmínky pro vratky a výměny je rovněž důležité pro zákazníka a jeho chuť vrátit se zpět a nakoupit.
Je to však velmi tenká hranice, po které kráčejí obě strany tohoto vztahu. Čím více informací získají prodávající od kupujících, tím spíše dokáží rozlišit oprávněné výměny od podvodů. Čím více a detailněji důvody znají, tím lepší rozhodnutí dokážou činit ohledně servisu či vylepšení nákupů zboží do budoucna.
Je celá plejáda nástrojů a modelů, jak co nejefektivněji manipulovat a zpracovávat zboží, které se vrátí nebo reklamuje. Je to úkolem logistiky a několik modelů se v minulosti osvědčilo nebo bylo upraveno a jejich efektivita záleží na velikosti sítě prodejen a modelu fungování.
V ANS Vám nabízíme optimalizované řešení pro zpracování reklamací, výměn či vratek od momentu přijetí až po jejich návrat z opravy a vyzvednutí zákazníkem. Víme, že reklamace může narušit optimalizovaný průběh prodejního procesu, proto jsme je navrhli s cílem co nejvíce usnadnit personálu a zákazníkům průběh tohoto, pro obě strany nepříjemného zážitku.
Naše moduly AN kasa a nebo AN sklad umožňují přijímání a vyřizování reklamací a po přesném zmapování vašich specifických požadavků není problém je přizpůsobit vašim potřebám. Zachovejte neustálou komunikaci v každém kroku reklamace se zákazníkem díky emailovým nebo SMS notifikacím, nezmeškejte žádnou zákonnou lhůtu a vyhodnocujte reklamace dle značek, skupin zboží, či druhu nejčastěji poškozeného zboží. Mějte jasný přehled v tom co se děje a co lze vylepšit.
Pokud ještě zpracováváte reklamace v excelovské tabulce, tak je asi něco v nepořádku. V dnešní době, kdy zákazníci chtějí rychlé vyřízení „všeho“ je důležité, aby váš systém reklamací nejen rychle odbavil zákazníka, ale aby i zaměstnanci měli k dispozici nástroj, který jim práci usnadní.
Webová stránka ansystems.eu a ansystems.cz používá soubory cookies ke shromažďování údajů s cílem vytvářet statistiky pro zlepšení kvality našich webových stránek. Naše soubory cookies můžete přijmout, nebo odmítnout klepnutím na tlačítka níže. Výchozí možnost "bez souhlasu" se použije v případě, že se nevydá žádná volba a odmítnutí neomezí vaši uživatelskou zkušenost. Chcete-li se dozvědět více o našich pravidlech používání souborů cookies klikněte na předvolby.
My a naši partneři používáme informace shromážděné prostřednictvím souborů cookie a podobných technologií pro zlepšení vašeho zážitku na naší stránce, analýzu toho, jak ji používáte, a pro marketingové účely. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete se rozhodnout nepovolit některé typy souborů cookie. V některých případech se data získaná ze souborů cookie sdílejí se třetími stranami z analytických nebo marketingových důvodů. Své právo na odstoupení od tohoto sdílení můžete kdykoli uplatnit zakázáním souborů cookie.
Tyto cookies a skripty jsou nezbytné pro fungování webové stránky a nelze je vypnout. Obvykle se nastavují pouze v reakci na vámi provedené akce, které představují požadavek na služby, jako je nastavení vašich preferencí ochrany osobních údajů, přihlášení nebo vyplnění formulářů. Váš prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval nebo upozorňoval na tyto soubory cookie, ale některé části stránky pak nebudou fungovat. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobně identifikovatelné informace.
Analytické
Tyto soubory cookie a skripty nám umožňují počítat návštěvy a zdroje návštěvnosti, abychom mohli měřit a zlepšovat výkonnost naší stránky. Pomáhají nám zjistit, které stránky jsou nejpopulárnější a které nejméně a vidět, jak se návštěvníci na stránce pohybují. Všechny informace, které tyto cookies shromažďují, jsou souhrnné, a proto anonymní. Pokud tyto soubory cookie a skripty nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Google Fonty
Google Fonts je knihovna služeb pro vložení písem. Google Fonts jsou uloženy na CDN společnosti Google. API Google Fonts je navržen tak, aby omezil sběr, ukládání a používání dat koncových uživatelů pouze na to, co je potřeba k efektivnímu poskytování písem. Používání API Google Fonts není ověřeno. Žádné soubory cookie neposílají návštěvníci webu do API Google Fonts. Požadavky na API Google Fonts jsou prováděny na zdrojově specifické domény, jako jsou fonts.googleapis.com nebo fonts.gstatic.com. To znamená, že vaše požadavky na písmo jsou oddělené od a neobsahují žádné přihlašovací údaje, které posíláte společnosti Google.com při používání dalších ověřených služeb Google, jako je například Gmail.
Marketing
Tyto soubory cookie a skripty mohou být nastaveny prostřednictvím naší stránky našimi reklamními partnery. Tyto společnosti je mohou použít k vytvoření profilu vašich zájmů a zobrazení relevantních reklam na jiných stránkách. Neuchovávají přímo osobní informace, ale jsou založeny na jednoznačné identifikaci vašeho prohlížeče a internetového zařízení. Pokud tyto soubory cookie a skripty nepovolíte, zaznamenáte méně cílenou reklamu.
Vložená videa
Tyto soubory cookie a skripty mohou být nastaveny prostřednictvím naší stránky externími službami hostování videa, jako jsou YouTube nebo Vimeo. Mohou být použity k poskytování videoobsahu na naší webové stránce. Poskytovatel videa si může vytvořit profil vašich zájmů a zobrazovat vám relevantní reklamy na této nebo jiných webových stránkách. Neuchovávají přímo osobní informace, ale jsou založeny na jednoznačné identifikaci vašeho prohlížeče a internetového zařízení. Pokud nepovolíte tyto soubory cookie nebo skripty, je možné, že vložené video nebude fungovat podle očekávání.